donderdag 25 oktober 2007

Google voegt IMAP toe aan Gmail!

En dat is reuze handig want met IMAP kun je via een externe emailclient als Outlook of Thunderbird je Gmail beheren en synchroniseren omdat je in feite direct op de mailserver van Gmail werkt.

Een goede zet in de concurrentieslag die op dit moment tussen webmailaanbieders woedt! Men heeft daarnaast de opslagruimte uitgebreid tot 4 GB.
Ik heb even in mijn accounts gekeken, maar Gmail biedt deze nieuwe functionaliteit in Nederland op het moment dat ik dit schrijf nog niet aan.
Alleen AOL Mail biedt verder ook IMAP aan en dit zelfs in combinatie onbeperkte opslag.
Yahoo biedt onbeperkte opslag, maar geen IMAP. Nadat ik mijn reclamevrije Plus-account daar opgeheven had, laat ik deze webdienst liever links liggen: staat stijf van de reclame en het inladen van de Inbox duurt veel te lang.
Microsoft Hot/Livemail gebruik ik niet, dus daar kan ik weinig over melden.

Meer informatie:

Gmail blog

Tweakers.net

PCMWeb

Security.nl

functies en werking (Engelstalig)

Google uitleg (idem)

Geen opmerkingen: